Незабываемое ностальгическое путешествие в край своих предков

Русинська профспілка найманих працівників


СТАТУТ

1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
(назва, мета та завдання, організаційно-правова форма, символіка профспілки)
Стаття 1
Русинська професійна спілка найманих працівників, коротка назва "Русинська профспілка", є самостійною неприбутковою громадською організацією, що об'єднує на добровільній основі громадян - найманих працівників, які працюють на підприємствах, в установах або організаціях незалежно від форм власності і видів господарювання, у фізичної особи, яка використовує найману працю, осіб, які забезпечують себе роботою самостійно, а також осіб, які навчаються в навчальних закладах, зайняті творчою діяльністю, членів селянських (фермерських) господарств, фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, громадян, які звільнилися з роботи чи служби у зв'язку з виходом на пенсію або які тимчасово не працюють.
Стаття 2
Русинська профспілка (далі по тексту "Профспілка") діє відповідно з : Конституцією України, Загальною Декларацією прав людини, принципами міжнародного профспілкового руху, ратифікованих і діючих в Україні Конвенцій МОП, міжнародними договорами, законами України "Про об'єднання громадян", "Про професійні спілки, їх права та гарантії діяльності", Кодексом законів про працю України , іншими законами та законодавчими актами України та цим Статутом. Профспілка створена з метою представництва, здійснення та захисту трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів Профспілки.
Стаття 3
Профспілка приймає участь у вирішені соціально-економічних та інших питань, стосовно членів Профспілки, згідно діючого законодавства.Профспілка, її профспілкові органи не можуть перешкоджати виконанню працівниками-членами Профспілки своїх трудових зобов'язань , законних вимог та наказів роботодавців, які відповідно до законодавства використовують найману працю.
Стаття 4
Основна мета діяльності профспілки - захист професійних , соціальних та інших прав і законних інтересів своїх членів і членів їх сімей, самої Профспілки , а при необхідності - інших громадян, що потребують допомоги і звернулися з цією метою в Профспілку і її органи.З метою покращення умов праці, побуту, відпочинку своїх членів і їх сімей, захисту їх прав та інтересів, Профспілка:
4.1. Здійснює контроль за дотриманням законів і нормативних актів, регламентуючих працю та відпочинок.
4.2. Сприяє професійній підготовці членів Профспілки, підвищенню їх кваліфікації , економічних і правових знань, вдосконалення культури і професійної етики.
4.3. Приймає участь у здійсненні соціальних програм і міроприємств, направлених на покращення умов життя членів Профспілки та їх сімей , спільно з органами державної влади всіх рівнів, керівниками підприємств, політичними партіями та громадськими організаціями.
4.4. Приймає участь у формуванні механізмів розподілу коштів фондів споживання , що направляються на покращення умов праці і побуту членів Профспілки.
4.5. Самостійно організовує, проводить, приймає участь в масових міроприємствах по захисту своїх прав і прав своїх членів, включаючи страйки, демонстрації мирного характеру, спільно з іншими громадськими організаціями та об'єднаннями.
4.6. Створює власні системи соціального страхування та забезпечення .
4.7. Створює страхові і кредитні організації, представляє позику з профспілкових фондів, надає благодійну допомогу членам Профспілки, громадянам і організаціям.
4.8.Приймає участь в житловому і культурно-побутовому будівництві дитячих закладів, в роботі підприємств торгівлі, громадського харчування та комунально-побутового обслуговування, створенні закладів охорони здоров'я для членів Профспілки і їх сімей, та інших громадян.
4.9. Організовує системи патронату для членів Профспілки, їх сімей, інших громадян.
4.10. Для здійснення завдань по захисту професійних , соціальних та інших прав і законних інтересів своїх членів і членів їх сімей, самої Профспілки , а при необхідності - інших громадян, що потребують допомоги і звернулися з цією метою в Профспілку і її органи, Профспілка може залучати адвокатів та інших осіб, доручаючи їм представляти інтереси членів Профспілки та їх сімей, а також інших громадян , або створювати власні системи комплексних юридичних послуг згідно з діючим законодавством.
Стаття 5
Профспілка відповідно до своїх статутних цілей і завдань може вступати до міжнародних профспілкових та інших міжнародних організацій та об'єднань, які представляють інтереси працівників, і брати участь в їх діяльності, співробітничати з профспілками інших країн. Профспілка самостійно встановлює , підтримує і зміцнює зв'язки та контакти з зарубіжними професійними спілками, розвиває і удосконалює співпрацю між громадськими об'єднаннями різної орієнтації, приймає участь в роботі органів міжнародних профспілкових об'єднань.
Стаття 6
Профспілка може мати печатні органи, видавництва, поліграфічні підприємства, інші засоби масової інформації, створювати фонди, підприємства, організації, необхідні для виконання статутних завдань.
Стаття 7
Для виконання статутних завдань Профспілка може купувати, орендувати приміщення, в порядку встановленому діючим законодавством, виконувати їх ремонт і переобладнання, для чого залучає як власні кошти, так і одержані в якості благодійної допомоги.
Стаття 8
Профспілка має і використовує власну символіку - емблему та прапор. Символіка Профспілки затверджується Конференцією Профспілки і реєструється в порядку передбаченому законодавством України.
Стаття 9
Профспілка набуває прав юридичної особи з моменту реєстрації в Управлінні юстиції Закарпатської області, має печатку з власною назвою з написом на українській мові: Русинська профспілка; на англійській мові "Ruthenian Union ", штампи, бланки з особистим найменуванням та зареєстрованою емблемою.
2. ОРГАНІЗАЦІЙНА СТРУКТУРА ПРОФСПІЛКИ
(структура, керівні і контрольно-ревізійні органи, територія діяльності Профспілки)
Стаття 10
Профспілка будує і організовує свою діяльність на основі наступних принципів:
- формування профспілкових органів всіх рівнів на основі виборності її членів;
- рівність представництва профспілкових організацій, при виборах делегатів на Конференції Профспілки , незалежно від їх чисельності ;
- обов'язковий характер рішень вищестоячих профспілкових органів для нижчестоячих, за виключенням випадків, особливо обумовленних в Статуті Профспілки, або окремою угодою між профспілковою організацією та Профспілкою в особі її керівних органів.
Стаття 11

Вищим органом Профспілки є Конференція Профспілки , що скликається Координаційною Радою Профспілки в терміни , що встановлюються попередньою Конференцією Профспілки , а при відсутності такого визначення самостійно, але не рідше одного разу в три роки. Позачергові конференції скликаються Координаційною Радою Профспілки.
Стаття 12
Координаційна Рада Профспілки, обрана на Конференції Профспілки , здійснює координацію і керівництво діяльністю Профспілки в період між Конференціями.
Стаття 13
Діяльністю Координаційної Ради Профспілки керує її Голова, що обраний на Конференції Профспілки.
Стаття 14
Основою Профспілки являються профспілкові організації , створені шляхом самоорганізації по територіальному і професійному принципах. Профспілкові організації створюються членами Профспілки на зборах або конференції, і повинні складатися з не менше як 3-х членів Профспілки. Профспілкові організації проходять реєстрацію і затверджуються Координаційною Радою Профспілки.Порядок затвердження та реєстрації профспілкових організацій встановлюється Координаційною Радою Профспілки. Відмова в затверджені та реєстрації профспілкової організації може бути оскаржена на Конференції Профспілки , рішення якої є остаточним. В Профспілкових організаціях можуть створюватися профгрупи.
Стаття 15
В Профспілці , не менше, ніж з 3-х її членів, шляхом самоорганізації по територіальному і професійному принципу можуть створюватися профспілкові групи. Профспілкові групи створюються членами Профспілки на своїх зборах і затверджуються Місцевим Комітетом, в складі якого вони створені. Профспілкові групи , що не входять до складу профспілкових організацій затверджуються Координаційною Радою Профспілки. Всі профгрупи реєструються Координаційною Радою Профспілки. Порядок реєстрації профспілкових груп встановлюється Координаційною Радою Профспілки. Відмова в реєстрації профспілкової групи може бути оскаржена на Конференції Профспілки , рішення якої є остаточним.
Стаття 16
По відношенню до профгруп , які не входять до складу профспілкових організацій, керівництво здійснює Профспілка, а функцію Місцевого Комітету, її Голови - Координаційна Рада Профспілки, її Голова.
Стаття 17
Ревізійна комісія Профспілки обирається на Конференції терміном на п'ять років Порядок її виборів встановлюється Конференцією. Діяльність Ревізійної комісії регламентується Положенням про неї, яке розробляється членами Ревізійної комісії і затверджується Конференцією.
Стаття 18
Профспілка являється юридичною особою. Діяльність Профспілки поширюється на територію Закарпатської області і створена з місцевим статусом. Юридична адреса м. Ужгород, вул.. Мукачівська 11/2 .
3.ЧЛЕНИ ПРОФСПІЛКИ, ЇХ ПРАВА ТА ОБОВЯЗКИ

(умови та порядок набування і втрати членства в Профспілці , права і обов'язки членів Профспілки)
Стаття 19
Членом Профспілки може бути будь-який громадянин, незалежно від раси, національності, статі, віку, політичних та релігійних переконань, при дотримані умов вказаних в статті 1 цього Статуту.
Стаття 20
Прийняття в члени Профспілки здійснюється після проходження шестимісячного випробувального терміну в індивідуальному порядку профспілковими органами на основі поданої заяви. Порядок прийому встановлюється профспілковими організаціями на своїх зборах (конференціях). При проведені установчих зборів при створені Профспілки випробувальний термін не встановлюється. Якщо на зборах ( конференціях) дане питання не вирішувалося, тоді правом прийому користується: Голова Координаційної Ради, Голова Місцевого Комітету - профспілковий організатор (профорг),профгрупорг.
Стаття 21
Бажаючий вступити в Профспілку, подає заяву в профспілкові органи, де вона реєструється і передається в Координаційну Раду. Прийняття в кандидати в члени Профспілки та виключення з кандидатів в члени Профспілки проводиться так само, як і прийняття та виключення членів Профспілки. Порядок реєстрації заяв членів Профспілки і кандидатів в члени Профспілки, а також видачі документів, підтверджуючих членство в Профспілці та проходження іспитового терміну, встановлюється Координаційною Радою. Видача документів, що підтверджують членство в Профспілці і профспілковий стаж, є прерогативою Координаційної Ради, та її Голови.
Стаття 22
На протязі шести місяців громадянин, що подав заяву про вступ у Профспілку рахується кандидатом, що проходить випробувальний термін. На нього поширюються всі права та обов'язки члена Профспілки , за виключенням вибору в профспілкові органи та прав вирішального голосу на зборах (конференціях) профспілкових органів і Профспілки. Кандидат вважається таким, що пройшов випробувальний термін, якщо на протязі шести місяців він проявить себе з позитивної сторони в громадській роботі та праці. Профспілкові органи , в яких кандидат проходить випробувальний термін , мають право заслухати його в будь-який період проходження іспитового терміну та прийняти рішення про виключення його з реєстраційного списку з повідомленням Координаційної Ради про прийняте рішення. При необхідності, Координаційна Рада , її Голова, по поданні профспілкових органів, а також самостійно, можуть зменшити ( аж до відміни) або збільшити іспитовий термін. Іспитовий термін не може перевищувати більше одного року.
Стаття 23
За невиконання статутних зобов'язань або дії що дискредитують Профспілку, несплату на протязі двох місяців без поважної причини членських внесків, винний може бути виключений з Профспілки рішенням профспілкових органів. Порядок виключення встановлюється профспілковими органами на своїх зборах (конференціях) Якщо порядок виключення не вирішувався, то правом виключення володіють особи, що приймали громадянина в члени Профспілки.
Стаття 24
В випадку прийняття кандидата в члени Профспілки , час проходження іспитового терміну зараховується в профспілковий стаж.
Стаття 25
Рішення про виключення з Профспілки (з кандидатів в члени Профспілки ), рівно як і рішення про відмову в прийняті , може бути оскаржено у вищестоячий профспілковий орган, аж до Конференції Профспілки .
Стаття 26
Особи, що виключені з Профспілки за дії, що дискредитують Профспілку, та інші організації , де вони працюють , не можуть бути прийняті в Профспілку знову.
Стаття 27
Датою прийняття громадянина кандидатом в члени Профспілки і в члени Профспілки, рахується дата прйнятя рішення про це відповідним профспілковим органом, в випадку виконання вимог статті 19 Статуту.
Стаття 28
Член Профспілки має право:
28.1.Обирати і бути обраним в органи Профспілки, за виключенням випадків, окремо обумовлених в Статуті Профспілки.
28.2.Вільно обговорювати на Конференціях Профспілки, зборах (конференціях) профспілкових організацій, зборах профспілкових груп, засіданнях Координаційної Ради , Місцевих Комітетах , профспілкових комітетах, а також в друкованих та інших засобах масової інформації всі питання діяльності Профспілки , вносити пропозиції , відкрито висловлювати і захищати свої погляди.
28.3. Звертатися в будь - які органи Профспілки за захистом і підтримкою своїх прав, інтересів, а також з питаннями, заявами, пропозиціями та вимагати відповіді по суті свого звернення.
28.4. По особистій ініціативі бути присутнім, а по згоді делегатів або членів профспілкових органів, приймати участь в роботі конференцій, зборів або засідань профспілкових органів.
28.5. Користуватися будь-якими профспілковими пільгами, відповідно з рішеннями профспілкових органів, згідно затверджених Положень.
28.6. З дозволу профспілкових органів знайомитися з документами Профспілки і профспілкових органів. Порядок ознайомлення з документацією Профспілки, її членами та іншими особами встановлюється Координаційною Радою; профспілкової організації - Місцевим Комітетом; профгрупи - профспілковим комітетом профгрупи або профгрупоргом (при відсутності профкому в профгрупі).
Стаття 29
Член Профспілки зобов'язаний:
29.1. Дотримуватися Статуту Профспілки.
29.2. Регулярно сплачувати членські внески.
29.3.Приймати участь в виконанні профспілкових програм і рішень профспілкових органів.
29.4. Бути присутнім на профспілкових зборах , а також на конференціях при обрані його делегатом, якщо при цьому не має поважних причин для відсутності (визначається зборами, конференцією або відповідним профспілковим органом в індивідуальному порядку)
Стаття 30
Членство в Профспілковій організації припиняється у випадку :
30.1.Виходу з Профспілки за власним бажанням.
30.2.Виключення з Профспілки.
Стаття 31
Датою припинення членства в Профспілці вважається :
- дата реєстрації заяви про добровільний вихід з Профспілки профспілковими органами;
- дата прийняття рішення про виключення з членів Профспілки (кандидатів в члени Профспілки);
- дата прийняття рішення про відмову в прийнятті кандидата в члени Профспілки;При несплаті членських внесків на протязі 2-х і більше місяців без поважної причини (визначається відповідною профспілковою організацією в індивідуальному порядку) і відсутністю заяви про вихід з Профспілки, датою припинення членства в Профспілці вважається 11-е число місяця, наступного за 2-м місяцем, на протязі якого не були сплачені членські внески.
4.ВИЩІ ОРГАНИ ПРОФСПІЛКИ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ ЩО ДО НЕЇ ВХОДЯТЬ (компетенція і порядок формування керівних органів Профспілки, термін їх повноважень, місце знаходження постійнодіючого керівного органу )
Стаття 32
Систему вищих органів Профспілки та організацій, що входять до неї складають:
Конференція Профспілки;
Координаційна Рада Профспілки;
Голова Координаційної Ради, його Заступник;
Збори (Конференція) профспілкових організацій;
Місцевий Комітет профспілкової організації;
Голова Місцевого Комітету профспілкової організації -профспілковий організатор (профорг);
Збори профспілкової групи;
Профспілковий комітет профспілкової групи;
Голова профспілкового комітету профспілкової групи -профгрупорг;
Керівник профспілкової групи при відсутності профспілкового комітету - профгрупорг.
Стаття 33
Координаційна Рада Профспілки, Місцеві Комітети профспілкових організацій, профспілкові комітети профспілкових груп та їх керівники не можуть обиратися менше, ніж трьома членами Профспілки . Термін їх обрання - п'ять років .
Стаття 34
Члени Профспілки, що являються керівниками підприємств та організацій і мають в своєму підпорядкуванні більше 10 чоловік, можуть бути обрані в профспілкові органи тільки таємним голосуванням при умові, якщо за їх обрання проголосують три чверті від загальної кількості числа членів Профспілки, що перебувають у відповідній профспілковій організації або профгрупі, або делегатів конференції. При виникненні відношень адміністративної підпорядкованості після обрання члена Профспілки в профспілковий орган, він зберігає свої повноваження до наступних зборів (конференції) котрі вирішують питання про їх підтвердження з додержанням умов, необхідних для обрання в профспілковий орган або на виборну посаду.
Стаття 35
Член Профспілки не може одночасно бути Головою Місцевого Комітету і профгрупоргом.
4.1 КОНФЕРЕНЦІЯ ПРОФСПІЛКИ

Стаття 36
Вищим органом Профспілки є Конференція Профспілки, яка скликається Координаційною Радою Профспілки в терміни, що встановлюються попередньою Конференцією Профспілки , а при відсутності такого визначення - самостійно , але не рідше одного разу в три роки.
Стаття 37
Позачергові Конференції скликаються Координаційною Радою Профспілки.
Стаття 38
Порядок роботи, проведення голосування і регламент Конференції встановлюється самостійно.
Стаття 39
Конференція:
39.1. Заслуховує звіти Координаційної Ради Профспілки і приймає по них рішення.
39.2. Приймає Статут Профспілки і, при необхідності, вносить до нього зміни та доповнення.
39.3. Визначає основні напрями діяльності Профспілки і профспілкових органів, визначає задачі Профспілки в міжнародному профспілковому русі.
39.4. Розпоряджається грошовими коштами і майном Профспілки.
39.5. Обирає, терміном на 5 років, Координаційну Раду її Голову та Заступника Голови , вносить зміни в її склад .
39.6. Дає доручення Координаційній Раді та в необхідних випадках встановлює його додаткові повноваження.
39.7. Обирає , терміном на 5 років Ревізійну комісію.
39.8. Розглядає скарги на дії Координаційної Ради.
39.9. За власною ініціативою може вирішувати будь яке питання діяльності Профспілки, в тому числі і віднесені до компетенції профспілкових органів будь-якого рівня.
39.10. Приймає рішення про ліквідацію Профспілки.
Стаття 40
Рішення Конференції є остаточним і може бути оскаржено тільки відповідно з діючим законодавством . Рішення Конференції обов'язкове для членів Профспілки і профспілкових органів. Невиконання рішень по основоположних напрямах та фінансових питаннях діяльності Профспілки рахується невиконанням статутних зобов'язань і може спричинити виключення з Профспілки і розформування профспілкового органу.
Стаття 41
Норма представництва на Конференцію встановлюється Координаційною Радою і повинна бути рівною для всіх профспілкових організацій, незалежно від численності і кількості входячих в їх склад профгруп. Вибори делегатів Конференції проводяться профспілковими організаціями на зборах (конференціях). Порядок обрання встановлюється ними самостійно. Голова Координаційної Ради і його Заступник є делегатами Конференції по посаді і представляють інтереси профгруп, що не входять в склад Місцевих Комітетів.
Стаття 42
Конференція Профспілки має статус вищого органу самостійної громадської організації.
Стаття 43
Конференція правомочна проводити засідання і приймати рішення, якщо на момент реєстрації присутні більше половини від обраних делегатів, і вони представляють не менше половини профспілкових організацій. Всі рішення на Конференції приймаються простою більшістю голосів. Голоси делегатів, що не приймали участі в голосуванні, прирівнюються до тих, що утрималися , кворум встановлюється на момент реєстрації . В випадку рівності голосів остаточне рішення приймає Голова Координаційної Ради.
4.2. КООРДИНАЦІЙНА РАДА

Стаття 44
Координаційна Рада здійснює координацію та керівництво діяльністю Профспілки в період між Конференціями.
Стаття 45
Координаційна Рада обирається Конференцією терміном на 5 років.
Стаття 46
Координаційна Рада в період між конференціями володіє її правами, за виключенням вирішення питань, пов'язаних з прийняттям ( змінами, додатками) до Статуту Профспілки, обранням і звітами Координаційної Ради та Ревізійної комісії, Голови, його Заступника, ліквідації Профспілки, а також не може розглядати скарги на рішення Координаційної Ради. Координаційна Рада розпоряджається грошовими коштами та майном Профспілки в межах, котрі можуть бути встановлені Конференцією.
Стаття 47

Координаційна Рада:
47.1. Робить заяви від імені Профспілки.
47.2.Представляє інтереси Профспілки в відносинах з державними, громадськими і політичними організаціями, судовими та правоохоронними органами, іншими Профспілками.
47.3. Розробляє і приймає рішення по реалізації основних напрямів діяльності Профспілки , визначених Конференцією Профспілки.
47.4. Приймає положення, інструкції та інші документи по питаннях профспілкової діяльності.
47.5. Дає роз'яснення і тлумачення Статуту Профспілки.
47.6. Оголошує загально обласні страйки, мітинги та інші акції ненасильницького характеру.
47.7. Затверджує і реєструє новоутворені профспілкові організації, і при необхідності, перереєстровує існуючі профспілкові організації.
47.8. Затверджує і реєструє профгрупи, що не входять в профспілкові організації, і виконує по відношенню до них функції Місцевого Комітету.
47.9. Реєструє всі профгрупи і затверджує типовий порядок їх реєстрації.
47.10. Встановлює порядок реєстрації заяв членів Профспілки і кандидатів в члени Профспілки , підтверджує членство в Профспілці і профспілковий стаж.
47.11. Виключає з Профспілки будь - якого члена Профспілки за порушення вимог Статуту , за виключенням обранних на Конференції Профспілки.
47.12. Розглядає і вирішує питання ,пов'язані з порушенням Статуту членами Профспілки і профспілковими органами або їх діями, що дискредитують Профспілки, створює комісії, наймає аудиторів для проведення перевірок фінансово-господарської та іншої діяльності Профспілки.
47.13. Розформовує профспілкові організації, профгрупи за порушення вимог Статуту або дискредитацію Профспілки, її керівних органів.
47.14. Встановлює мінімальні розміри вступних та щомісячних внесків.
47.15. Розглядає питання, пов'язані з внесенням змін до Статуту Профспілки.
47.16. Встановлює порядок ознайомлення з документацією Профспілки.
47.17.Здійснює інші повноваження, надані їй Статутом Профспілки, рішеннями Конференцій.
Стаття 48
Координаційна Рада володіє статусом обласного виборного органу громадської організації. Рішення Координаційної Ради можуть бути відмінені лише найближчою Конференцією і по закінченні роботи такої Конференції в випадку не відміни їх, набувають силу рішення Конференції. Порядок прийняття рішень Координаційна Рада встановлює самостійно, за виключенням випадків, окремо обумовлених в Статуті або спеціальним рішенням Конференції. Рішення вважається прийнятим, якщо за нього проголосувало не менше як половина членів Координаційної Ради. В випадку рівності голосів остаточне рішення приймає Голова, а в його відсутність - Заступник Голови. Засідання Координаційної Ради і голосування може проводитися по телефону. Діяльністю Координаційної Ради керує її Голова, а в його відсутності, або по його письмовому дорученню - Заступник Голови.
Стаття 49
Для вирішення статутних завдань та виконання програм Координаційна Рада створює благодійні фонди, інспекції, комісії, служби та інші підрозділи та підприємства і організації , в тому числі з правами юридичної особи.
4.3. ГОЛОВА (ЗАСТУПНИК ГОЛОВИ) КООРДИНАЦІЙНОЇ РАДИ ПРОФСПІЛКИ
Стаття 50
Голова Координаційної Ради Профспілки та його заступник обираються на Конференції і підзвітні в своїй діяльності Конференції, Координаційній Раді.
Стаття 51
Голова Координаційної Ради, а в його відсутність або по дорученню Голови, його Заступник, проводить і організовує її роботу. Голова Координаційної Ради і його Заступник підписують листи ,запити, клопотання, фінансові документи, ведуть переписку з державними органами, підписують інші необхідні для діяльності Профспілки документи, заключають договори, згідно з діючим законодавством. Голова Координаційної Ради розпоряджається грошовими коштами та майном Профспілки в межах, виділених йому Координаційною Радою грошових коштів і наданих повноважень.
Голова Координаційної Ради і його Заступник мають право:
- здійснювати представництво і захист трудових, соціально-економічних прав та інтересів членів Профспілки в органах державної влади та органах місцевого самоврядування, у відносинах з роботодавцем, а також інших об'єднань громадян;
- представляти інтереси членів Профспілки при реалізації ними конституційного права на звернення за захистом своїх прав до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а також міжнародних судових установ;
- у питаннях колективних інтересів працівників Профспілки здійснювати представництво та захист інтересів громадян незалежно від їх членства у Профспілці;
- представляти інтереси Профспілки та її членів без довіреності в правоохоронних органах, органах місцевої і державної влади, органах митної служби, суді будь-якої інстанції з усіма правами, що надаються діючим законодавством стороні по справі, включаючи право знайомитися з матеріалами справи, робити з них витяги, одержувати копії рішень, ухвал, постанов і інших документів, що є в справі, брати участь у судових засіданнях, подавати докази, брати участь у дослідженні, заявляти клопотання та відводи, давати усні і письмові пояснення суду, подавати доводи, міркування та заперечення, оскаржувати рішення і ухвали суду, підписувати та подавати від імені Профспілки позовні та інші заяви, скарги, апеляційні та касаційні скарги, передавати справи в суд, повністю або частково відмовлятися від позовних вимог, визнавати позови, міняти предмет позову, укладати мирові угоди, оскаржувати рішення суду, подавати виконавчі листи до стягнення, а також користуватися іншими процесуальними правами, що надаються стороні законом;
- вносити подання від імені органів Профспілки по питаннях законодавства про працю, охорони праці, порушення законодавства про заключення колективних договорів та їх виконання. Голова Координаційної Ради, його Заступник представляє Профспілку в створених Профспілкою підприємствах, організаціях, установах.Голова Координаційної Ради і його Заступник звітуються перед Координаційною Радою і, по її дорученню, перед Конференцією Профспілки.
4.4. КЕРІВНІ ОРГАНИ ПРОФСПІЛКОВИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
Стаття 52
Керівним органом профспілкової організації є Місцевий Комітет і його Голова, який обирається Установчими зборами, Установчою конференцією, зборами або конференцією профспілкової організації на п'ять років.Порядок і умови вибрання Місцевого Комітету встановлюється зборами (конференцією). На вимогу будь-кого з учасників зборів (конференції) проводиться таємне голосування. Всі рішення приймаються простою більшістю присутніх. Кворум встановлюється на момент реєстрації. Збори (конференція), рахуються правомочними , якщо на них присутні більше половини членів профгруп або делегатів від більшості профгруп. Особи, що не приймали участі в голосуванні , рахуються як такі що утрималися.
Стаття 53
Розформування Місцевого Комітету, зміна його складу та відкликання членів Місцевого Комітету проводиться зборами (конференцією) в тому ж порядку, що і вибори, якщо інше не обумовлено в Статуті.
Стаття 54
Діяльністю Місцевого Комітету керує його Голова, обраний на загальних зборах (конференції) профспілкової організації. Повноваження Голови встановлюються Місцевим Комітетом. Рішення на засіданнях Місцевого Комітету приймаються простою більшістю голосів. Засідання рахується правомочним, якщо на момент його початку присутні більше половини членів Місцевого Комітету. В випадку рівності голосів Голова Місцевого Комітету приймає остаточне рішення.
Стаття 55
Місцевий комітет, його голова, розпоряджаються грошовими коштами та майном профспілкової організації в межах, виділених грошових коштів та представлених повноважень. Місцевий Комітет ,його Голова, представляють інтереси членів Профспілки в відносинах з господарськими, державними і громадськими організаціями і органами, що функціонують в тих адміністративно-територіальних утвореннях, де діє Місцевий Комітет профспілкової організації, що його обрала, а в випадку необхідності - і за його межами. Виконуючи статутні завдання Місцевий Комітет , його представники, приймають участь в укладені колективних та індивідуальних трудових договорів і угод та контролює їх виконання адміністрацією та іншими органами управління, контролює дотримання законодавства, норм виробничої санітарії і охорони праці, техніки безпеки, витрати коштів фондів громадського споживання, оголошує і проводить масові ненасильницькі акції, проводить іншу діяльність, якщо вона не віднесена до виключної компетенції інших органів Профспілки. Місцеві Комітети можуть мати свої печатки, штампи, бланки.
Стаття 56
Місцевий Комітет володіє статусом виборного органу профспілкової організації.
Стаття 57
Місцевий Комітет затверджує і реєструє новоутворені профгрупи та профгрупи що входять до нього, і повідомляє про це в місячний термін Координаційну Раду.
Стаття 58
В своїй роботі Місцевий Комітет підзвітний зборам (конференції), профспілкової організації, що його створила. Місцевий Комітет зобов'язаний регулярно інформувати про свою роботу Координаційну Раду Профспілки. Координаційна Рада має право відмінити рішення Місцевого Комітету що протирічить Статуту Профспілки, а також розпустити Місцевий Комітет (відсторонити його Голову) і скликати збори (конференцію) профспілкової організації для виборів нового складу Місцевого Комітету.
4.5. КЕРІВНІ ОРГАНИ ПРОФСПІЛКОВИХ ГРУП
Стаття 59
Керівництво профгрупою здійснює профспілковий комітет, його Голова (профгрупорг), а при відсутності профспілкового комітету-профгрупорг. Профспілковий комітет, профгрупорг обираються загальними зборами профспілкової групи терміном на п'ять років.Порядок та умови обрання профспілкового комітету, профгрупорга, встановлюються зборами. Збори вважаються правомочними, якщо на них були присутні більше половини членів Профспілки.Кворум визначається на момент реєстрації. Особи, що не голосували на зборах, рахуються як такі що утрималися.
Стаття 60
Діяльністю профспілкового комітету керує його Голова (профгрупорг), обраний на загальних зборах профспілкової групи. Повноваження Голови визначаються профспілковим комітетом.
Стаття 61
Повноваження профспілкового комітету, профгрупорга визначаються зборами профгрупи і затверджуються Місцевим Комітетом профспілкової організації, а в випадках, передбачених цим Статутом,- Координаційною Радою.
Стаття 62
Профспілковий Комітет , профгрупорг, розпоряджуються грошовими коштами та майном профспілкової групи в межах виділених грошових коштів і в залежності від представлених повноважень Профспілковий комітет, профгрупорг, можуть мати свої печатки, штампи, бланки.
Стаття 63
Профспілковий Комітет, профгрупорг, підзвітний в своїй діяльності зборам які його обрали. Профспілковий Комітет, профгрупорг, володіє статусом виборного органу профспілкової групи. Місцевий Комітет, а в випадках передбачених цим Статутом, Координаційна Рада, вправі відмінити рішення профспілкового комітету, профгрупорга, що протирічать Статуту Профспілки, а також розформувати профспілковий комітет, відсторонити профгрупорга і скликати в місячний термін збори профспілкової групи для виборів нового профспілкового комітету, профгрупорга.
5. КОШТИ, МАЙНО І ЕКОНОМІЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ ПРОФСПІЛКИ І ЇЇ ОРГАНІЗАЦІЙ (джерела формування грошових коштів та іншого майна Профспілки, права Профспілки та її профспілкових органів по управлінню грошовими коштами і майном)
Стаття 64
Профспілка володіє, користується і самостійно розпоряджується належними їй коштами і майном, необхідними їй для виконання статутних завдань. Майно і грошові кошти Профспілки являються її власністю і охороняються діючим Українським і Міжнародним законодавством.
Стаття 65

Кошти Профспілки формуються з:
- членських і вступних внесків ;
- відрахувань від господарсько-економічної діяльності;
- відрахувань підприємств та організацій з правами юридичної особи, створених з участю Профспілки;
- добровільних особистих та колективних внесків та інших надходжень.
Стаття 66
Право розпорядження грошовими коштами і майном Профспілки належить Конференції, Координаційній Раді, Голові Координаційної Ради, його Заступнику, Місцевим Комітетам, головам Місцевих Комітетів, Профспілковим Комітетам, профгрупоргам, в межах виділених їм коштів і представлених повноважень. Оперативне управління фінансовою діяльністю Профспілки здійснює Голова Координаційної Ради і в випадках передбачених Статутом-його Заступник. У випадку виникнення спорів по розпорядженню грошовими коштами Профспілки, вони вирішуються Координаційною Радою, або Конференцією. Облік фінансових надходжень та їх витрат здійс Головним бухгалтером. Головний бухгалтер призначається на посаду і звільняється Координаційною Радою в відповідності з діючим законодавством. Головний бухгалтер не може бути членом Координаційної Ради, Місцевого комітету, Ревізійної комісії Профспілки.
Стаття 67
Мінімальні розміри вступних та щомісячних внесків встановлює Координаційна Рада. Всі внески надходять в бухгалтерію Профспілки, якщо не має окремого рішення Координаційної Ради, або її Голови. Члени Профспілки не зберігають право на передане ними у власність Профспілки майно, в тому числі і на членські внески.
Стаття 68
Профспілка, в особі її виборних органів, являється юридичною особою, має свої поточні рахунки в банках, печатки та штампи і має право:
68.1. Використовувати свої кошти на фінансування цільових програм, утримання функціональних органів. З врахуванням фінансових можливостей виплачувати матеріальну допомогу своїм членам, та витрачати грошові кошти на інші, передбачені Статутом, Конференцією, Координаційною Радою цілі.
68.2. Створювати та фінансувати власні підприємства, установи і товариства, а також здійснювати підприємницьку діяльність в статутних цілях у відповідності до діючого законодавства.
68.3. Зберігати грошові кошти у вибраних банках, одержувати проценти від вкладів, мати акції та виділяти позички, знімати грошові кошти готівкою в необхідних розмірах.
68.4.Створювати фонди і встановлювати порядок їх формування і витрат.
68.5. Купувати, брати в оренду (суборенду) і з балансу на баланс в безкоштовне постійне та тимчасове користування майно, матеріально-технічні засоби, земельні ділянки, будівлі і споруди від організацій, підприємств, громадян ,а також в зворотному порядку передавати їх.
Стаття 69
Профспілка і її виборні органи не підзвітні і не підконтрольні державним органам в своїй фінансовій діяльності, якщо Профспілка не займається підприємницькою діяльністю - в відповідності з діючим законодавством і Конвенціями МОП № 87, 98.
Стаття 70
Профспілка і її профспілкові органи в встановленому ними порядку, в відповідності до діючого законодавства, можуть утримувати штати (увільнених) звільнених співробітників (працівників) Профспілки, бухгалтерів і технічний персонал, необхідний для організаційно-технічного обслуговування і виконання статутних завдань Профспілки Для ведення юридичної роботи і захисту прав та інтересів членів Профспілки та інших громадян, Профспілка може створити юридичний відділ з відповідним штатним розписом. Керівник юридичного відділу Профспілки має право самостійно підписувати документи юридичного характеру, направляти інформацію, листи, що стосуються соціально-побутового захисту членів Профспілки, у всі підприємства, організації і відомства. Працівники юридичного відділу Профспілки мають право представляти по довіреності Профспілки інтереси членів Профспілки, а також інших громадян що звернулися за допомогою в Профспілку.
6. ЗМІНИ В ДІЯЛЬНОСТІ ПРОФСПІЛКИ(порядок внесення змін і доповнень в Статут Профспілки , ліквідація Профспілки)
Стаття 71
Зміни і доповнення до Статуту Профспілки вносяться Конференцією.
Про прийняті зміни і доповнення Статуту інформуються:
- члени Профспілки через профспілкові організації;
- Управління юстиції в Закарпатській області.
Стаття 72
З ініціативою про зміни і доповнення до Статуту Профспілки можуть виступити як члени Профспілки, так і профспілкові органи. Пропозиції про зміни і доповнення до Статуту Профспілки направляються в Координаційну Раду, де розглядаються. В випадку схвалення-пропозиції виносяться на розгляд конференції. До скликання Конференції проект змін (доповнень), по рішенню Координаційної Ради, може доводитися до відома членів Профспілки через профспілкові органи. Відмова Координаційної Ради розглянути пропозицію про зміни(доповнення) до Статуту Профспілки або відмова винести таку пропозицію на розгляд Конференції може бути оскаржена на Конференції.
Стаття 73
Зміни і доповнення в Статут